4.1.14

KHASIAT EPALCIDER (CUKA EPAL/ CUKA BUAH)


Kaya dengan kalium iaitu sejenis mineral yang sering kali berkurangan dalam diet orang dewasa. Mineral ini adalah penting untuk pertumbuhan, membina otot , penghantaran impuls saraf, aktiviti jantung dan lain-lain.  Ia juga membantu untuk mencegah gigi rapuh , rambut gugur dan hidung berair.

Kaya dengan asid asetik. Asid ini dikatakan melambatkan pencernaan kanji yang boleh membantu untuk mengurangkan peningkatan glukosa yang biasanya berlaku selepas makan.

Menstabilkan ph bendalir badan. Ini membantu badan anda dalam mengekalkan tahap pH yang sesuai untuk keadaan alkali yang sihat. (Ia adalah penting terutamanya jika anda minum banyak kopi atau wain)

Ia boleh membantu mengawal tekanan darah dan mengurangkan kolesterol jahat .

Kaya dengan asid malic yang memberi  anti -virus, anti -bakteria dan anti -kulat .

Boleh membantu meningkatkan ketidakteraturan usus dan membantu untuk membuang toksin dari badan pada kadar yang lebih cepat.

Ia boleh membantu menjernihkan keadaan kulit dan kecacatan.

Apelcider  membantu  proses menurunkan berat badan dengan menggalakkan pembakaran  lemak dalam badan supaya badan anda boleh menggunakan mereka bukannya menyimpannya.


Satu kajian makmal beberapa telah mendapati bahawa cuka buah mungkin boleh membunuh sel-sel kanser atau melambatkan pertumbuhan mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...