6.3.14

KHASIAT DAUN SUP





Faedah Daun Sup

Menghilangkan nafas berbau
Daun sup atau pasli adalah bermanfaat untuk menghilangkan nafas berbau. Ini adalah disebabkan  oleh daun sup yang mempunyai kandungan klorofil yang begitu tinggi. Klorofil membantu dalam meneutralkan bau mulut yang tidak baik.

Zat besi
Pasli mempunyai kandungan zat besi yang tinggi dan Vitamin C tambahan membantu untuk menyerap zat besi. Gadis-gadis muda terutamanya yang mempunyai masalah dengan kekurangan zat besi perlu memastikan untuk memakannya.

Mencegah Leukemia dan kanser
Pasli mengandungi flavanoid apigenen. Apigenen itu didapati dalam buah-buahan dan sayur-sayuran dan telah didapati bertindak untuk menghentikan pertumbuhan dua jenis sel-sel yang menyebabkan leukemia. Flavinoids adalah antioxidents yang menghalang kerosakan kepada badan yang disebabkan oleh molekul oksigen. Pakar permakanan berharap bahawa ia boleh membantu mencegah leukemia sepenuhnya. Pasli juga meneutralkan bahan kimia lain yang boleh menyebabkan kanser.

Manfaat vitamin dari daun sup
Ia juga baik untuk melawan jangkitan telinga dan masalah pendengaran lain. 
Pasli menyediakan Vitamin K yang membantu tubuh dengan masalah pembekuan darah.
Ia menyediakan Vitamin A dan C yang antioksidan dan membantu mencegah penuaan pra-matang badan. 
Pasli mengandungi 3 kali ganda Vitamin C seperti oren. Daun mengandungi Vitamin C daripada mana-mana sayur-sayuran lain.
Vitamin A dan C juga adalah sebagai agen anti -radang.
Menggunakannya untuk gigitan serangga dan ia boleh membantu bengkak dan gatal-gatal kesan gigitan. 

Khasiat untuk tulang anda
Pasli juga merupakan sumber yang baik kalium dan kalsium. Kalium adalah perlu untuk kehidupan semua sel-sel. Kalsium perlukan untuk tulang yang kuat, terutamanya bagi mereka yang mempunyai osteoporosis.

AMARAN
Jangan Makan Tarlalu Banyak


  1. Jika anda hamil, jangan makan dalam kuantiti yang besar, kerana ia boleh menyebabkan kontraksi. 
  2. Jika anda mempunyai batu karang pada masa lalu, jangan makan terlalu banyak pasli kerana tumbuhan ini adalah tinggi dalam oxalates yang boleh menyebabkan episod yang lain.

Pasli keseluruhan adalah tambahan yang sangat sihat untuk diet anda. Ia amat popular dalam masakan kentang dan sup. Anda boleh mula menambah lebih daun ini dalam diet anda untuk manfaat kesihatan anda.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...